Sıkça Sorulan Sorular

 

- Mezun kartımı nereden alabilirim?

Mezun Kart, Üniversitemizin Lisans, Yüksek Lisans, Doktora programlarından birini tamamlayan Mezun Bilgi Sistemi'ne giriş yaparak kart talebinde bulunan mezunlarımıza "Boğaziçi Üniversitesi Öğrenci İşleri Şube Müdürlüğü" tarafından verilmektedir.

 

- Mezun kartımı kaybettim. Ne yapmam gerekiyor?

Aşağıda detayları belirtilen hesaba 100 TL yatırarak (Banka makbuzunda açıklama kısmına mezun ad-soyad ve mezun kimlik ücreti diye yazılmalıdır.) ödeme dekontunu mezunkart@bogazici.edu.tr adresine e-posta ile ilettiğiniz takdirde yeniden kartınız basılır ve bilgilendirme e-postası alırsınız.

T.C. Garanti Bankası Boğaziçi Üniversitesi Şubesi

Hesap no: 303-6299943

iban: TR 59 0006 2000 3030 0006 2999 43

Hesap adı: Boğaziçi Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı

 

- Mezun Kart ile hangi tesislerden yararlanabilirim?

Tüm mezunlarımız kendilerine ait mezun kartları ile yararlanabileceği sosyal tesisler ve birimler için tıklayınız.

 

- Mezuniyet başvurusunu nasıl yapabilirim? Mezuniyet törenine nasıl katılabilirim? 

Mezuniyet başvurusu ile ilgili bütün detaylara bu siteden ulaşabilirsiniz.

Mezuniyet törenine katılım koşulları ve tören ile ilgili güncel bilgiler için mezuniyet töreni sitesini takip edebilirsiniz. 

 

-Diplomamı kaybettim ikinci bir diplomayı nasıl çıkartabilirim?

Üniversitemizden alınan diplomaların kaybedilmesi durumunda uygulanacak işlemlere ilişkin Üniversite Yönetim Kurulu kararı aşağıdadır.

a) Üniversitemiz Rektörlüğü’ne ekinde karakol tarafından düzenlenmiş kayıp zaptı, nüfus cüzdan fotokopisi, tirajı yüksek bir gazetede üç gün ara ile yayınlanmış, diploma numarası (bilinmiyorsa 0212 359 4408’den öğrenilebilir) ve mezuniyet yılı bilgilerini içeren “Kayıp Diploma” ilanı kupürü bulunan bir dilekçe ile Rektörlük Yazı İşleri Şube Müdürlüğü’ne müracaat edilmesi halinde;

b) Yeniden hazırlanan diplomanın üstüne “İkinci Nüsha” yazılmasına, arkasına yeniden düzenlenme nedeninin yazılmasına ve yeni diplomanın düzenlendiği tarihteki Rektör ve Dekan/Müdür imzaları ile verilmesine;

Ücret 500 Lira

Hesap numaraları: TL hesabı

Garanti Bankası Boğaziçi Üniversitesi Şubesi 6299738 IBAN:TR65 0006 2000 3030 0006 2997 38

TL

-Diplomamı kaybettim, mezun olduğuma dair bir yazı nasıl alabilirim?

Mezuniyete ilişkin yazı sadece diplomasını kaybedenlere değil, isteyen her mezuna her zaman verilebilir.

İstek yapılırken belgenin Türkçe mi İngilizce mi hazırlanacağı belirtilmelidir.İstekler iki türlü yapılabilir:

  • Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü bankosundan 20 liralık banka dekontu ile birlikte ‘Belge İstek Formu’ doldurularak,
  • registr@bogazici.edu.tr adresinden mail yoluyla (20 liralık dekont almaya gelirken yanınızda olmalıdır).

Belgeler en erken iki iş günü sonra teslim alınabilir.

 

- Mezun olduğuma dair bir yazı nasıl alabilirim?

Kayıt İşleri birimiyle iletişime geçerek detaylı bilgi alınabilir. 
registr@bogazici.edu.tr

 

 

- Transkript nasıl alabilirim?

Transkript belge talebiniz ile ilgili ayrıntılara bu siteden ulaşabilirsiniz.

  • Mezuniyet tarihiniz 07.07.1995’den önce ise Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü bankosundan Belge başına Official Transkript için 20 lira, Student copy transkript için 20 liralık banka dekontu ile birlikte ‘Transkript İstek Formu’ doldurularak,
  • registr@bogazici.edu.tr adresinden mail yoluyla (dekont almaya gelirken yanınızda olmalıdır)
  • 07.07.1995 ve sonrasında mezun olmuşsanız Garanti Bankası veya Akbank Şubelerinden Üniversite ödemelerinden öğrenci numarası girilerek istek yapılır.

Belgeler en erken iki iş günü sonra teslim alınabilir.

 

 

-Lise diploması ve belgelerimin onaylı fotokopisini nereden nasıl alabilirim?

Dosyanızda bulunan belgelerin (diploma, ÖSYM puan kartı gibi..) onaylanmış fotokopisini almak için belge başına 15 lira yatırarak dekontla birlikte Kayıt İşleri Şube Müdürlüğü bankosuna gelerek ‘ Belge İstek Formu’ doldurmanız gerekmektedir.

01.07.2013 tarihinden önce mezun olan veya ayrılanların dosyası Kuzey Yerleşkedeki Arşivde muhafaza edildiğinden, Pazartesi – Perşembe arasında istekler toplanır ve en erken takip eden Cuma günü öğleden sonra olmak üzere haftada bir hazırlanır.)

 

- E-devlet ve YÖKSİS'de mezuniyet bilgilerim yer almıyor. Ne yapabilirim?

Kayıt İşleri birimiyle iletişime geçerek detaylı bilgi alınabilir. 
registr@bogazici.edu.tr

 

 

- Yüksek Lisans ve Doktora programlarına başvuru ile ilgili bilgilere nasıl ulaşırım?

Lisansüstü başvurularının tarihleri her yıl Akademik Takvimde ilan edilmektedir.

Güz dönemi için başvurular genellikle Nisan ayı içerisinde, bahar dönemi başvuruları ise Aralık ayının ikinci haftasında alınmaktadır.

Başvurulara ilişkin Genel Bilgilere bağlantı üzerinden erişilebilir.

 

-Diplomamın İngilizcesini nereden, nasıl alabilirim?

Mevcut diplomalarda hem Türkçe hem de İngilizce metin birlikte yer almaktadır.

Geriye yönelik olarak diploma düzenlenemez ancak istenmesi halinde mezuniyete ilişkin İngilizce Resmi yazı hazırlanabilir. (Madde 2)

 

 

 

- Bir mezun olarak öğrencilere nasıl maddi destek sağlayabilirim?

 BÜVAK ve BUVAKIF aracılığıyle dilediğiniz şekilde katkıda bulunabilirsiniz.
İletişim:buvak@bogazici.edu.tr 
              info@buvakif.org.tr